Redigere brukere

Under Administrasjon->Brukere får du oversikt over brukere som har tilgang til InfoCamp for lokasjonen. 

Oversikt

Du kan søke ved å taste inn søkeord (f.eks email-adresse) i søkeboksen og trykke Enter. 

Ved å velg Vis kun ikke-bekreftede brukere får du oversikt over brukere som ikke er bekreftet enda. Dette er f.eks brukere som har registrert seg på Web booking for lokasjonen, men som ikke er blitt godkjent av dere på lokasjonen enda. 

Ved å trykke på blyanten på en bruker kan informasjon om brukeren redigeres. Trykk på + Legg til bruker for å opprette en ny bruker.

Legg til bruker

Når du trykker på Legg til bruker må du legge inn epost-adressen til den nye brukeren. Trykk på Legg til bruker for å komme til detalj-bildet som beskrevet under. 

Detaljer om bruker

I dette bildet redigerer man detaljer om brukeren. 

Bekreft bruker

For ikke-bekreftede brukere vil knappen Bekreft bruker og send invitasjon(1) vises. Når man trykker på denne knappen vil det sendes en mail til bruker med en lenke for å sette passord, slik at han/hun kan logge inn på løsningen. Dette bør gjøres etter at roller er satt opp riktig. 

Fornavn, Etternavn og Mobil-nr kan endres, Epost-adresse kan ikke endres. 

Roller

Under roller (2) ser man tilgjengelige roller i løsningen, og kan velge hvilke roller den aktuelle brukeren skal ha.

RolleBeskrivelse
Cleaning.UserTilgang for renholder med Room Cleaning. Vil kun se Room Cleaning i menyen til venstre
Cleaning.AdminTilgang for renholdsleder. Vil se det samme som Cleaning.User, og i tillegg menypunktet Husøkonom under hovedmenyen. 
CIS.UserBegrenset bruker med tilgang til enkel bookingliste uten å kunne gjøre endringer
CIS.ReadonlyBegrenset bruker med tilgang til å hente ut en rapport over rom og boende. Vil typisk brukes for vekter, nattevakt osv
CIS.AdminFull tilgang til hele InfoCamp CIS
WebBooking.UserKoordinator hos kunder ved lokasjonen. Kan sende inn Web booking forespørsler til lokasjonen. 
WebBooking.AdminSamme som WebBooking.User, men har i tillegg tilgang til å endre detaljer om egne firma

Tilgang WebBooking

Hvis man slår på en av WebBooking-rollene vil det vises en oversikt over firma (3), og hvor man kan velge hvilke firma brukeren skal ha tilgang til å registrere WebBooking for. Alle firma vises til venstre, trykk på pil-knappen for å legge dem til i listen til høyre som er firma brukeren kan sende forespørsler på vegne av. 

WBS baserte WebBookinger

Man kan tillate at brukere kan lage "Interne"/WBS baserte bookinger når featuren som støtter dette er aktivert av Infotronics:

Da får brukeren mulighet å velge blant WBSene som er satt opp i systemet. Brukeren kan da velge å lage "vanlige" bookinger ved å huke av på "External" øverst på bestillingssiden:

Husk å trykke på Lagre-knappen (4) for å lagre. Knappen Slett bruker (5) sletter brukeren, dette kan ikke angres.